Home » Inspiratie

Wat ons bezighoudt

Op deze pagina vind je het laatste nieuws over het Process Communication Model, zaken die ons opvallen en blogs van PCM trainers en coaches. Ben je journalist en wil je meer weten over Process Communication Nederland? Bel dan met Edith Doosje op 06 -22512990 of stuur een e-mail naar info@processcommunication.nl

  • Behandel de ander vooral niet zoals je zelf behandeld wilt worden

    In dit blog lees je over de verschillen tussen mensen en hoe je elke relatie tot een succes kan maken.
  • Hierom wil je de juiste sfeer binnen jouw bedrijfscultuur

    De sfeer in een bedrijf is een belangrijke indicator en beïnvloeder van de cultuur binnen die organisatie. Maar wat is...
  • Mensen zijn geen cijfers, maar wél heel veel waard

    Als hr-business partner zit je regelmatig aan tafel met mensen die vanuit cijfers sturen. Dat kan best een uitdaging zijn,...
  • Het was een bijzonder jaar!

    'Het was een bijzonder jaar!' 'Ja', zei ze, 'heel akelig.' 'Ja', zei hij, 'super interessant.' En toen viel het gesprek...
  • Waag de sprong in het diepe, maar dan wel veilig

    Je kunt pas voor een ander zorgen als je goed in staat bent om voor jezelf te zorgen. Dat is ook wat je leert in noodsituaties: je eigen zuurstofmasker is daarbij de sleutel naar betere communicatie, in de breedste zin van het woord. Om dat goed aan te pakken, moeten we ook goed weten hoe we voor onszelf kunnen zorgen. Tegelijkertijd geldt dat de ander niet per se nodig heeft wat jij nodig hebt. Bedenk dat, wanneer we wezenlijke verbinding willen maken met de ander, we vaak patronen van onszelf iets meer los mogen laten. En dat voelt in het begin misschien vreemd, het heeft echter direct effect in contact met anderen. Dus... welke taal zou jij meer kunnen spreken?
  • Wat slimme bedrijven doen? Van ROI naar ROH gaan

    Return on Human in plaats van Return on Investment? En wat is dat eigenlijk Return on Human? Hoe kun je überhaupt kwantificeren wat iemand waard is? Want wat levert een persoon eigenlijk precies aan een bedrijf? In de praktijk blijkt dat hr-managers steeds vaker uit moeten uitleggen en soms zelfs verdedigen dat medewerkers essentieel zijn voor het succes van een bedrijf. Maar hoe pak je dat aan?
  • Zonder stress de feestdagen in?

    Ze staan weer voor de deur: de feestdagen. Voor de één een periode om naar uit te kijken, de ander wil het liefst hard wegrennen en heeft geen zin in de ‘kerst-stress’. En al helemaal niet in deze uitdagende tijd waar stress nog meer op de loer ligt.
  • Word productiever door rustmomenten in te bouwen

    Ons brein kan niet continu aan staan. Ons lichaam is er niet op ingesteld om de hele dag stil te zitten. We weten het allemaal, maar handelen we er ook naar?
  • Wat is stress eigenlijk?

    'Wat is stress nu eigenlijk?' Deze vraag beantwoord ik meerdere keren per dag. Mijn cliënten voelen zich gestrest. De oorzaken...
  • Over de plank misslaan en zelfinzicht

    Hoe ga je om met lastige situaties? Als je bijvoorbeeld langs elkaar heen praat. Of energie verliest in een contact. Ik vind mezelf, als trainer, wat dat betreft echt een bofkont. Ik hebt namelijk 'first hand' de tools in handen om met lastige situaties om te gaan. Maar... Dat geeft geen garantie tot succes. Sterker nog, soms sla ik zelf ook de plank mis. Dan ga ik uit verbinding en vergeet ik even alles wat ik weet. Laatst maakte ik dit mee bij een klant. Het liep verre van gesmeerd.

Pagina's