Home » Agenda » PCM Basistraining

PCM Basistraining

In de PCM-Basistraining bestudeer je in 3 dagen, vanuit jouw eigen PCM-profiel, hoe jij van nature communiceert, wat jouw ontwikkelpunten zijn en hoe je de inzichten en kennis kunt vertalen naar het op een eenvoudige en doeltreffende manier realiseren van een prettige en effectieve communicatie.

Tussentijdse opdrachten, praktische en interactieve oefeningen en bestudering van ingebrachte casussen en filmfragmenten zijn ook onderdeel van deze training.

 

Na de PCM-Basistraining heb je:

  • 
Kennis van de logica en de structuur van de basisconcepten van het Process Communication Model®.
  • Inzicht in en begrip van jouw eigen gedragsprofiel en communicatie-voorkeuren om van daaruit jezelf en anderen beter te kunnen begrijpen en te benaderen.

  • Concrete handvatten om met lastige situaties om te gaan, stressgedrag te herkennen, er effectief op te reageren en zo de relatie te optimaliseren.

  • De vaardigheid om andere persoonlijkheidstypen te herkennen en jouw communicatie hier flexibel op aan te passen voor perfecte aansturing en direct resultaat.
  • 
De kennis en tools om beter aan te sluiten bij de belevingswereld en drijfveren van anderen. Hierdoor ben je in staat om sterkere relaties te bouwen en daarmee een positieve impuls te geven aan samenwerking en resultaten.

Meer weten?

PCM®

  • Het Process Communication Model is een gedrags- en communicatiemodel dat vanuit een gestructureerde methodiek snel helderheid geeft in:
  • eigen gedrag, psycho- logische behoeften en voorkeursstijlen in communicatie, 

  • het gedrag en de wijze van communiceren van anderen, 

  • het waarom en het voorkomen van conflicten, stress en miscommunicatie. 


Karin Roos maakte in 2013 voor het eerst kennis met PCM® vanuit haar functie als programmamanager.  Sinds 2015 begeleidt zij als coach werkenden op stressreductie en loopbaanvraagstukken (Nobco gecertificeerd). 80% van alle problemen in organisaties ontstaan door miscommunicatie. Miscommunicatie is vaak de oorzaak van stress bij individuen, omzetverlies in de organisatie, conflict en verzuim. Karin traint en coacht individuen en teams in het inzicht in, voorkomen van en het oplossen van miscommunicatie. Met meer plezier, samen meer bereiken, dat is haar doel!